keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

postailuaihe pohdintaa; musiikki?

oon mietiskelly mistä haluaisin ja mistä mun pitäis kertoo täällä. aattelin että voisin kertoo aina jostain mun harrastuksesta/kiinnostuksesta/tärkeistä ihmisistä jnejne ja miks ja millä tavalla ne on tärkeitä. täsä ku kuuntelin musiikkia samalla, ni sain päähän, että voisin kertoa siittä ja  että millätavalla musiikki on mulle tärkeää ja millanen musiikki. teksti voi olla tooosi pitkää ja tylsää luettavaa, mutta ainaki saan purkaa itteeni ja omia ajatuksia.

no ensinnäkin. kaikki on luultavasti lähteny siittä, kun mun perheessä on oikeastaan aina tykätty laulaa, soittaa jnejne. enemmän iskä laulelee. en oo koskaan kuullu että äiti laulais. molemmat siskot soitti viulua sillon ku mää olin vielä pienenpieni. halusin sitte itekki jossain vaihessa ruveta soittaan viulua ku halusin aina olla samallaine ku mun siskot ja tehä samoja asioita.. itseasiassa ehkä ennen ku aloin soittaa viulua niin alotin pianotunnit hmm, kolmosluokalla? olin tosi nopee oppiin nuoteista mutta hieman laiska aina harjotteleen kotona.. kotoa löyty vaan sähkökoskettimet ja myöhemmin kun alotin soittaan viulua, sain siskojen vanhan viulun. laulettiin aina yhessä mun siskojen kanssa sukulaisten häissä ja kaikenlaisissa tapahtumissa. parhaiten on jääny mieleen 'sinisiä punasia ruusunkukkia' joka laulettiin mun kummin häissä. tykkäsin siittä laulusta ihan hirveesti ja muistan niin hyvin sen tilanteen ku laulettiin samanlaisissa morsiusneitojen mekoissa se viulusäestyksellä ^^ no molemmat instrumentit jäiki sitte jo siinä vaiheessa ku menin yläasteelle, kun ei enään kiinnostusta riittänyt kun siskotki lopetti viulun soiton hieman aikasemmin. siinä vaiheessa sitte löysin itteni kitaran ihmeellisestä maailmasta. sain jouluks kitaran lahjaks ja opettelin ite soittamaan sitä. nuotit oppi taas tosi helposti ja jonku aikaa jaksoin soitellaki aika aktiivisesti. nykyään se on sitte hieman jääny. yläasteella säestin aika useasti sillä niin paljo ku osasin.


nykyään instrumentit on tosiaan jääny taka-alalle, ja nyt vaan tykkään fiilistellä eri biisien soidessa ja lauraa lurauttaa vähän väliin. karaoke on ehdoton ykkönen ja enkä tiiä onko mun lauluääni kuitenkaan mikään esiintymiskelponen, mutta kunhan omaks iloksi vain. musiikki siis oikeastaan on tosi lähellä sydäntä ollu aina, ja maailma olis kyllä aika tylsä ja hiljanen ilman sitä. se on vaan semmonen millä pystyy niin helposti ilmaseen tunteita ja ajatuksia.


musiikin suhteen oon kyllä tosi kaikkiruokanen. en oo erikoistunu mihinkään yhteen tyylilajiin tai yhteen bändiin/artistiin. kaikki vaan missä on hyvät sanat/hyvä melodia/hyvä ääni yms niin menee mulle.
tykkään siis : balladeista, rapista ja hip hopista, R&Bstä, reggaesta, teknosta, iskelmästä, rockista, popista jnejne.. näytä siis löytyy enkä tiiä ees mihin tyylilajiin kaikki ees kuuluu :D vaikka sanoin etten oo erikoistunu mihinkään yhteen bändiin, niin se ei kyllä ihan pitäny paikkansa. nyt ku rupesin miettimään, niin kyllä oon ollu kokosydämestä PMMP-fani. kaikki levyt löytyy ja kyllä oon keikallaki kerran käyny. biisit on mahtavia ja mukaansatempaavia, ja ehkä vielä enemmän Paula ja Mira osaa vetää  yleisönsä niin hyvin mukaan fiilikseen, ettei siitä voi ku tykätä!

yritin laittaa kappaleita mitä kaikkea tykkään kuunnella, mutta ku meni nii värkkäämiseks ja aina joku meni pieleen ni olkoot nyt ilman! kuvat on aika vanhaa materiaalia ku mulla on vielä oma tukanväri päässä, mutta eikai se mitään:)  näistä ajatuksista unten maille. öitä!

2 kommenttia:

  1. mää muistan ku kävitte meillä harjotteleen sitä sinisiä punasia ruusunkukkia!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eikääää niinkö?:D:D tota en muista yhtää, hihi :>

      Poista